منشور اخلاقی

منشور اخلاقی سازمانی فرمانداری شهرستان اهواز

 

  1. نظم و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به ارباب رجوع :
  • حضور بموقع کارکنان در اداره و رسیدگی به موقع درخواست های مردم
  • تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت شغلی
  • استفاده از پوشش متناسب با هدف و فرهنگ جامعه
  • اختصاص وقت و زمان مناسب جهت شنیدن مطالب ارباب رجوع
  • ارائه اطلاعات صحیح و راهنمایی نمودن ارباب رجوع
  • عدم استعمال دخانیات در محیط اداری
  1. رعایت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به ارباب رجوع :
  • خوش رویی و متانت با همکاران و ارباب رجوع
  • ارائه خدمات با رعایت و انصاف و بدون تبعیض (قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و … )
  • رعایت ضوابط و مقدمات موجود و عدم پذیرش توصیه و هر گونه سفارش
  • رازداری و عدم افشاء اسناد و مدارک محرمانه به افراد غیر مجاز
  • ایجاد زمینه ارتباط برای مردم مناطق محروم و دور افتاده با مسولان
  • عدم محرومیت مردم از ملاقات حضوری و احقاق مردم ناتوان وضعیت
  1. استفاده از دستورات خارج چارچوب و مقررات سازمانی :
  • اجتناب از دستورات خارج چار چوب و مقررات سازمانی
  • رعایت دقیق قوانین و مقررات برور از سلایق و عقاید شخصی
  • اعمال تشویق و تنبید کارکنان طبق ضوابط و استفاده بهینه از امکانات و اموال سازمانی
  • وفاداری و احساس اعتماد بین کارکنان و مردم و داشتن تواضع در برخورد با ارباب رجوع
  1. ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع :
  • ایجاد زمینه ارتباط مستقیم به ارباب رجوع
  • توجه کامل به صحبت ها و نظرات و خواسته های مراجعات
  • رسیدگی لازم و به موقع نسبت به بعضی از خواسته های مردم توسط مسئولان مافوق
  • ایجاد ارتباط سریع ، روان ، بی تکلف بین ارباب رجوع و مسئولان و پاسخگویی به نیاز آنان
  • ایجاد فضای مناسب جهت اظهار نظر و اعتماد کارکنان نسبت به یکدیگر
  • انجام فعالیت ها ، با توجه به نیاز مردم در زمان مشخص و پیش بینی شده
  • انجام وظایف بصورت مؤثر و کار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی