منشور اخلاقی سازمانی فرمانداری شهرستان اهواز
- نظم و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به ارباب رجوع :
- حضور بموقع کارکنان در اداره و رسیدگی به موقع درخواست های مردم
- تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت شغلی
- استفاده از پوشش متناسب با هدف و فرهنگ جامعه
- اختصاص وقت و زمان مناسب جهت شنیدن مطالب ارباب رجوع
- ارائه اطلاعات صحیح و راهنمایی نمودن ارباب رجوع
- عدم استعمال دخانیات در محیط اداری
- رعایت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به ارباب رجوع :
- خوش رویی و متانت با همکاران و ارباب رجوع
- ارائه خدمات با رعایت و انصاف و بدون تبعیض (قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و … )
- رعایت ضوابط و مقدمات موجود و عدم پذیرش توصیه و هر گونه سفارش
- رازداری و عدم افشاء اسناد و مدارک محرمانه به افراد غیر مجاز
- ایجاد زمینه ارتباط برای مردم مناطق محروم و دور افتاده با مسولان
- عدم محرومیت مردم از ملاقات حضوری و احقاق مردم ناتوان وضعیت
- استفاده از دستورات خارج چارچوب و مقررات سازمانی :
- اجتناب از دستورات خارج چار چوب و مقررات سازمانی
- رعایت دقیق قوانین و مقررات برور از سلایق و عقاید شخصی
- اعمال تشویق و تنبید کارکنان طبق ضوابط و استفاده بهینه از امکانات و اموال سازمانی
- وفاداری و احساس اعتماد بین کارکنان و مردم و داشتن تواضع در برخورد با ارباب رجوع
- ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع :
- ایجاد زمینه ارتباط مستقیم به ارباب رجوع
- توجه کامل به صحبت ها و نظرات و خواسته های مراجعات
- رسیدگی لازم و به موقع نسبت به بعضی از خواسته های مردم توسط مسئولان مافوق
- ایجاد ارتباط سریع ، روان ، بی تکلف بین ارباب رجوع و مسئولان و پاسخگویی به نیاز آنان
- ایجاد فضای مناسب جهت اظهار نظر و اعتماد کارکنان نسبت به یکدیگر
- انجام فعالیت ها ، با توجه به نیاز مردم در زمان مشخص و پیش بینی شده
- انجام وظایف بصورت مؤثر و کار آمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی